Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Bez względu na to, czy Twoja agencja eventowa zajmuje się organizacją koncertów, imprez dla dzieci czy konferencji, potrzebujesz bezwzględnie dwóch rzeczy, żeby prowadzić agencję eventową i nie zbankrutować: podwykonawców oraz, przede wszystkim, klientów.

O tym, jak system CRM może pomóc w zarządzaniu podwykonawcami, już pisałem. Dzisiaj więc powiem Ci, jak CRM dla agencji eventowych może pomóc w usprawnieniu pracy z klientami. Omówię dokładnie panel klienta w systemie CRMeventowy. Wszystkie opcje, o których będę mówić, możesz wypróbować w wersji demo systemu CRM.

Moduł klienta w systemie CRM dla agencji eventowej


Po zalogowaniu do panelu sekcję klienci zobaczysz po prawej stronie. To trzecia pozycja w menu. Po kliknięciu pokaże się lista klientów z podstawowymi danymi:

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

W górnej części panelu możesz wyszukać klienta. To przydatne zwłaszcza wtedy, kiedy lista klientów jest bardzo długa. Możesz wybrać, czy chcesz widzieć wszystkich klientów, tylko tych aktywnych, czyli tych, którymi obecnie się zajmujesz albo nieaktywnych, a zatem klientów, z którymi już zakończyłeś współpracę.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Jeśli chcesz sprawdzić więcej danych dotyczących konkretnego klienta Twojej agencji eventowej, kliknij nazwę firmy.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Otworzy się szczegółowy widok. Zaraz omówimy wszystko, co możesz tu znaleźć.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Dane klientów w systemie CRM dla agencji eventowej

Klient

Po lewej stronie znajdują się wszystkie dane dotyczące konkretnego klienta. Bardziej szczegółowe niż te, które widać na liście wszystkich klientów. Nazwa firmy, imię i nazwisko klienta, adres, NIP, REGON, KRS, dwa numery telefonu, dwa adresy e-mail, opis klienta, opiekun, numer klienta, data dodania, data edycji oraz status.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Zauważ, że nie wszystkie dane są uzupełnione. Ty też nie musisz uzupełniać wszystkich informacji. Najważniejsze, żeby system CRM był dla Ciebie wygodny. Wpisz tam tylko te dane, których potrzebujesz.

Historia klienta

To bardzo przydatna opcja. Każdy, kto ma kontakt z klientem, wpisuje tu ustalenia, próby kontaktu albo informacje, kiedy trzeba się skontaktować z klientem kolejny raz.

Można też wpisywać zadania, które trzeba wykonać przy kolejnej próbie kontaktu. Co więcej, można wybrać status takiego zadania i odznaczyć je, kiedy zadanie będzie wykonane. Poniżej widzisz zadanie, które ma status oczekujące. Dlatego widać obok niego zielony haczyk.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Kiedy klikniesz zielonych haczyk, zadanie zmieni status na zakończone i będzie wyglądało tak:

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Jeśli przez przypadek odznaczysz zadanie, możesz je edytować.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

I zmienić status kontaktu, a także tytuł zadania, opis, dodać komentarz po kontakcie i datę kontaktu.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Notatki

Jeśli historia kontaktu to dla Ciebie za mało i chcesz dodać swoje spostrzeżenia dotyczące klienta agencji eventowej, możesz użyć w tym celu notatek. Żeby dodać notatkę, po prostu kliknij dodaj notatkę.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Osoby kontaktowe

Osoba, która jest opiekunem klienta, to jeden z pracowników Twojej agencji. Natomiast osoba kontaktowa to przeważnie pracownik firmy, która jest Twoim klientem. Dobrze jest mieć jedną, dwie osoby kontaktowe. Im więcej osób kontaktowych, tym większy bałagan w ustaleniach.

W podstawowym widoku widzisz najważniejsze dane kontaktowe. Imię i nazwisko, e-mail oraz numer telefonu.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Kliknij edytuj, żeby dodać dodatkowy numer telefonu, opis oraz status.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Zauważ, że obok nazwiska Edyty Hocjan pojawia się zielony haczyk. To oznacza, że to kontakt główny, czyli ten, którego powinieneś używać w pierwszej kolejności. Jeśli chcesz zmienić kontakt główny, możesz to zrobić w panelu edycji kontaktu.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Żeby dodać nowy kontakt kliknij dodaj kontakt.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Projekty

Dla klienta pracujesz nad projektem. Dobrze jest mieć wgląd w to, czego projekt dotyczy, z poziomu profilu klienta. W systemie CRMeventowy możesz to zrobić. Żeby dodać nowy projekt, kliknij dodaj projekt. Żeby edytować istniejący projekt, kliknij nazwę projektu.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

W panelu projektu możesz dodać:

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Dodawanie projektów, faktur i zamówień

Z poziomu klienta, możesz w prosty sposób dodawać nowe projekty, faktury i zamówienia. Zrobisz to z pomocą przycisków, które znajdują się w górnej części panelu. Żeby dodać projekt, zamówienie albo fakturę, kliknij +.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Kiedy dodajesz projekt, zamówienie lub fakturę z poziomu panelu klienta, system CRM automatycznie przypisuje dane tego klienta. Zobacz na przykładnie zamówienia.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Kiedy klikniesz projekt, zamówienie lub faktury, pojawią się analogicznie wszystkie projekty, zamówienia lub faktury dotyczące tego klienta.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Zobacz na przykładzie projektu. Pojawia się dokładnie ten projekt, który omawialiśmy wyżej.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Edytowanie danych klienta

Jeśli chcesz edytować dane klienta, możesz to zrobić z pomocą przycisków, które znajdują się w prawym, górnym rogu.

Klienci w systemie CRM dla agencji eventowej

Masz tu wszystkie najważniejsze opcje. Możesz usunąć lub edytować istniejącego klienta. Klikając pomarańczowy przycisk dodaj możesz dodać nowego klienta.

Możesz tu też dodać nową osobę kontaktową albo notatkę.


Jak widzisz, trzymanie danych klientów w systemie CRM dla agencji eventowej to same plusy. Przede wszystkim znacznie łatwiej zapanujesz nad informacjami dotyczącymi klientów. Wszystko będziesz miał w jednym miejscu. Porządek w danych to ogromna oszczędność czasu.

Jeśli jesteś ciekawy, jak system CRM sprawdzi się w Twojej agencji eventowej, skontaktuj się ze mną i wypróbuj wersję demo.

Zobacz Demo

© 2019 crmeventowy.pl - KODERiUM

Demo | Kontakt | Polityka Prywatności | Blog


Jaki wybrać system CRM dla agencji eventowej?
Jak zacząć wdrażać system CRM w agencji eventowej?
Co można zautomatyzować w firmie dzięki systemowi CRM?