Co klienci mogą zyskać dzięki korzystaniu z Twojego systemu CRM?

Co klienci mogą zyskać dzięki korzystaniu z Twojego systemu CRM?

System CRM kojarzy się przede wszystkim z systemem wewnętrznym. Czyli takim, z którego korzystasz Ty i Twoi współpracownicy.

Nie musi tak być. Jeśli chcesz, możesz nadać dostęp do systemu CRM swoim klientom.

Zastanawiasz się, po co miałbyś to robić? Pozwól, że wyjaśnię Ci, jak klient może na tym skorzystać. Pamiętaj – zadowolony klient to największa korzyść dla Ciebie.

Powiadomienia o statusie projektu


Pracujesz nad projektem dla klienta i on cały czas pyta, na jakim jesteś etapie?

Nie musi tak być. Jeśli dasz klientowi dostęp do rozpisanego projektu, ten będzie mógł sprawdzić, na jakim etapie są prace. Nie będzie musiał do Ciebie dzwonić ani pisać maili.

Pomyśl, jaka to oszczędność czasu. Zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta.

Klient będzie dostawać informacje o każdej zmianie i o postępach projektu.

Feedback


Może być tak, że klient ma uwagi na pewnym etapie projektu. Zdecydowanie lepiej, kiedy da znać, co mu nie odpowiada w trakcie, niż po zakończeniu zlecenia. Dużo łatwiej wtedy poprawić ewentualne błędy.

Możecie wymieniać dziesiątki maili z uwagami i propozycjami rozwiązania. Możecie też komunikować się za pośrednictwem systemu CRM.

Klient może zgłaszać uwagi do konkretnego zadania, które od razu jest przypisane do osoby, która powinna się nim zająć.

Może też dodawać załączniki, do których będziesz miał łatwy dostęp. Nigdy więcej nie będziesz musiał szukać załącznika w skrzynce pocztowej. Wszystko będzie uporządkowane.

Składanie zamówienia


Jeśli klient składa zamówienie, zazwyczaj kontaktuje się telefonicznie lub mailowo z przedstawicielem handlowym. Ten wprowadza dane do systemu CRM, a następnie realizujecie zamówienie. Żeby klient dowiedział się, na jakim etapie jest jego zamówienie, musi się z Wami skontaktować.

A gdyby tak pominąć parę tych kroków?

Klient, który ma dostęp do systemu CRM, może sam złożyć zamówienie, które od razu jest widoczne w systemie. Ma też dostęp do historii zamówienia, dlatego dokładnie wie, co się z nim dzieje.

W razie potrzeby klient może sam wprowadzić zmiany do zamówienia.

Umawianie spotkań


Wspólny kalendarz dla pracownika i klienta, dostępny w systemie CRM, to świetna sprawa. Klient widzi dokładnie, kiedy Twój pracownik ma czas, żeby się z nim spotkać i skonfrontować to ze swoimi planami.

Dzięki temu umawianie spotkań jest proste i szybkie. A w razie potrzeby, klient bez problemu może zmienić termin spotkania na taki, który pasuje Twojemu pracownikowi.

Dostęp do zasobów

Ile razy zdarzyło Ci się, że klient kontaktował się z Tobą, bo zapodziała mu się faktura?

Jeśli klient ma dostęp do systemu CRM, może bez problemu pobrać stamtąd fakturę. Nie musi kontaktować się z Tobą, żeby ją dostać.

To samo dotyczy zamówienia. Klient może samodzielnie go pobrać z systemu CRM.



Mam nadzieję, że widzisz teraz ile Twój klient i Ty możecie zyskać, jeśli klient będzie miał dostęp do systemu CRM. Jeśli jednak masz jakieś wątpliwości, skontaktuj się ze mną. Chętnie odpowiem na wszystkie Twoje pytania.

Źródło zdjęć: Pixaby.

Zobacz Demo

© 2019 crmeventowy.pl - KODERiUM

Demo | Kontakt | Polityka Prywatności | Blog


Jaki wybrać system CRM dla agencji eventowej?
Jak zacząć wdrażać system CRM w agencji eventowej?
Co można zautomatyzować w firmie dzięki systemowi CRM?