Ile kosztuje system CRM dla agencji eventowej? Co trzeba wziąć pod uwagę przy porównywaniu cen?

Ile kosztuje system CRM dla agencji eventowej?

Systemów CRM jest cała masa. Kiedy zaczynasz wybierać system, sprawdzasz funkcje i ceny. Na co trzeba zwrócić uwagę, kiedy porównujesz ceny? Ile system CRM dla agencji eventowej powinien kosztować? Czy wiesz, skąd te ceny się biorą? Ten artykuł da Ci odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania.

Cena za użytkownika


Cena za system CRM może różnić się w zależności od ilości użytkowników. Zanim zaczniesz porównywać systemy, zadaj sobie pytanie: ilu pracowników będzie korzystało z systemu?

Jeśli w systemie CRM płacisz za pojedynczego użytkownika, musisz pomnożyć liczbę pracowników przez cenę za jednego użytkownika.

Kiedy to policzysz, zastanów się, czy w przyszłości będziesz chciał zatrudniać więcej osób. Co zrobić, kiedy będziesz chciał dodać dodatkowe osoby? Jakie będą tego koszty?

Ilość użytkowników to pole do negocjacji. Kiedy rozmawiasz z dostawcą systemu CRM, zapytaj go, czy nie dałoby się zwiększyć limitu użytkowników np. o jedną osobę.

Ilość dostępnego miejsca


Jedną z największych zalet korzystania z systemu CRM jest przechowywanie plików. Kiedy wszystkie pliki masz w jednym systemie, praca jest dużo prostsza. Nie musisz już szukać umów i faktur na swoim dysku lub w mailach od współpracowników.

Jednak każdy system ma swoje limity. Sprawdź, ile w tym momencie miejsca zajmują pliki, które przechowuje Twoja firma.

Skonfrontuj te dane z ilością miejsca, jakie oferuje dostawca systemu CRM. Jeśli plików będzie za dużo, system może działać wolno. Może się okazać, że potrzebujesz więcej miejsca, niż dostawca oferuje.

Zwiększenie przestrzeni jest kosztowne. Zapytaj koniecznie, czy jest możliwość zwiększenia miejsca na przechowywanie plików, a jeśli tak – jaka jest cena.

Limity ilości projektów, klientów, podwykonawców

Obraz Robert-Owen-Wahl z Pixabay


Kiedy pracujesz w agencji eventowej, masz do czynienia z wieloma projektami, klientami, podwykonawcami. Dowiedz się, czy system CRM, który rozważasz, ma wprowadzone limity projektów, klientów czy podwykonawców. Preferowaną sytuacją jest, kiedy ograniczeń nie ma. Cena systemu CRM dla agencji eventowej może się różnić w zależności od limitów.

Wsparcie techniczne


Smutna prawda jest taka, że każdy system jest zawodny. Żaden dostawca nie może zagwarantować, że jego system jest bezawaryjny.

Dowiedz się, czy w ramach podstawowej ceny za system CRM otrzymasz wsparcie techniczne. Czy możesz liczyć na pomoc w razie problemów?

Sprawdź, jak możesz kontaktować się z obsługą techniczną. Czy jest to wyłącznie wsparcie mailowe, czy też telefoniczne? Czy musisz dodatkowo płacić za każdy pojedynczy kontakt z obsługą klienta?

Wdrożenie


Zdecydowałeś się na system CRM dla swojej agencji eventowej. Co dalej? Czy potrafisz przeszkolić swoich pracowników? Czy wiesz jak używać systemu? Niektórzy dostawcy w cenie systemu oferują szkolenia online dla pracowników oraz pomagają wdrożyć system. Ty masz dodatkowy problem mniej i masz pewność, że pracownicy są przeszkoleni przez profesjonalistę.

Sprawdź, czy system CRM, który rozważasz, oferuje takie wsparcie w standardzie, czy też jest dodatkowo płatne. A może w ogóle nie ma takiej możliwości?

Funkcje


Zanim zaczniesz porównywać funkcje, zastanów się dobrze, czego oczekujesz od systemu CRM. Dopiero wtedy świadomie porównuj dostępne funkcje. Czy te, których potrzebujesz, są dostępne w preferowanym pakiecie? Czy musisz płacić dodatkowo za funkcje, które są niezbędne w Twojej pracy?

Możliwość dopasowania funkcji do potrzeb firmy


Załóżmy, że masz bardzo specyficzne wymagania i żaden z systemów, które porównujesz, nie ma wymaganej przez Ciebie funkcji.

Czy system CRM ma możliwość rozbudowy o dodatkowe moduły? Jakie są koszty rozbudowy?

Może potrzebujesz dodatkowo takie moduły jak lista zakupów lub system wspomagający rekrutację pracowników?

Dobry system dopasowuje się do Twoich potrzeb. Dostosowanie jest dodatkowo płatne. Warto dowiedzieć się, jakie to koszty.

Ukryte koszty


To koszty, których nie widać na pierwszy rzut oka. Koniecznie dowiedz się, jakie są ceny za rozbudowę systemu. Może być tak, że zatrudnisz kolejnych pracowników albo okaże się, że potrzebujesz dodatkowej funkcji. Sprawdź, czy w razie czego, te koszty Cię nie powalą.

Wspominałem o szkoleniach. Jeśli nie ma ich w pakiecie, zazwyczaj są dodatkowo płatne.

Awarie się zdarzają i będą się zdarzać. Dowiedz się, jak firma podchodzi do awarii. Czy oferuje Ci wsparcie? Czy musisz dodatkowo płacić za rozwiązanie problemów?

Rozważ wdrożenie on premise

Ile kosztuje system CRM dla agencji eventowej?
Obraz Colossus Cloud z Pixabay


Wdrożenie on premise oznacza, że system CRM znajduje się na Twoim serwerze. Standardowo, przy płatności miesięcznej, system znajduje się w chmurze.

Przy porównaniu ceny, zwróć uwagę, która opcja płatności jest dla Ciebie korzystniejsza. Czy to płatność miesięczna, abonamentowa czy płatność z góry, jednorazowa?

Wybierając opcję on premise, system CRM znajduje się na Twoim serwerze, więc masz nad nim pełną kontrolę. Nie masz żadnych limitów. Z systemu CRM może korzystać nieograniczona ilość pracowników Twojej agencji eventowej. Masz nieograniczoną ilość miejsca na pliki.

Przy wybraniu opcji on premise oferujemy pełne wsparcie przy wdrożeniu.

Jeśli posiadasz serwer, ta opcja może być dla Ciebie bardzo korzystna cenowo.



Na koszt systemu CRM składa się ogromna ilość czynników. Może być tak, że na pierwszy rzut oka bardzo tani system jest w rzeczywistości bardzo drogi, ponieważ każda zmiana jest dodatkowo płatna. Podana cena może dotyczyć tylko jednego użytkownika, podczas gdy inny system ma podaną cenę za 10 użytkowników.

Tanie systemy często oferują słabą pomoc techniczną po zakupie. Zdarza się, że każdy kontakt z obsługą jest dodatkowo płatny. Droższe systemy zazwyczaj oferują kompleksową pomoc, a Ty możesz spać spokojnie, bo wiesz, że w razie problemów, możesz liczyć na wsparcie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się ile kosztuje system CRM przygotowany specjalnie dla agencji eventowych, zapoznaj się z cennikiem.

Zobacz Demo

© 2019 crmeventowy.pl - KODERiUM

Demo | Kontakt | Polityka Prywatności | Blog


Jaki wybrać system CRM dla agencji eventowej?
Jak zacząć wdrażać system CRM w agencji eventowej?
Co można zautomatyzować w firmie dzięki systemowi CRM?