Co można zautomatyzować w firmie dzięki systemowi CRM?

Co można zautomatyzować dzięki systemowi CRM?

Jednym z głównych powodów, dla których rozważasz zakup systemu CRM, jest lepsza organizacja pracy i oszczędność czasu.

Oba te cele można osiągnąć, ponieważ system CRM umożliwia zautomatyzowanie wielu procesów, które wykonujesz w firmie Ty lub Twoi pracownicy.

Co zatem możesz zautomatyzować w swojej firmie, używając systemu CRM?

Przypomnienia


Ile razy zdarzyło Ci się zapomnieć o spotkaniu? Czy przypominasz sobie sytuację, kiedy nawet zapisałeś datę i godzinę w kalendarzu, ale nie zajrzałeś do niego i spóźniłeś się lub, co gorsza, nie zjawiłeś się na spotkaniu?

A może nawiązałeś kontakt z klientem, który był zainteresowany Twoją ofertą, chciał dać sobie trochę czasu do namysłu, a Ty miałeś odezwać się do niego po miesiącu. Czy pamiętałeś, żeby to zrobić?

System CRM może być Twoją zapasową pamięcią. Co więcej, jest znacznie skuteczniejszy niż Twoja prawdziwa pamięć.

Kiedy do systemu CRM wprowadzisz informacje o spotkaniu, ponownym kontakcie, czy o umówionej rozmowie, system przypomni Ci o tym w najbardziej dogodnym dla Ciebie momencie.

Dzięki temu już nigdy nie stracisz klienta z powodu braku kontaktu z Twojej strony.

Co najważniejsze, przypomnienia mogą być wysyłane zarówno do Ciebie, jak i do Twoich klientów. Dzięki temu unikniesz też sytuacji, kiedy to klient zapomni o spotkaniu z Tobą.

Fakturowanie

Co można zautomatyzować w firmie dzięki systemowi CRM?
Obraz Jerzy Górecki z Pixabay


Fakturowanie to kolejny proces, który możesz w pełni zautomatyzować dzięki systemowi CRM.

Jeśli współpracujesz z kimś regularnie, możesz stworzyć fakturę, która będzie wystawiana cyklicznie w określonym przez Ciebie czasie, np. co miesiąc.

Dzięki temu fakturę wystawiasz raz, a każda kolejna jest wysyłana automatycznie. To spora oszczędność czasu.

System umożliwia wystawianie faktury proforma.

Jeśli faktura się przeterminuje, system wyśle wiadomość do klienta z przypomnieniem o zapłacie. Ty musisz ustawić taką wiadomość tylko raz. Reszta zadzieje się automatycznie.

Po opłaceniu proformy automatycznie wystawi się faktura VAT.

Faktura zostanie wysłana do klienta, a Ty lub księgowa otrzymacie kopie.

Follow up

Obraz TeroVesalainen z Pixabay


To funkcja szczególnie przydatna dla przedstawicieli handlowych, dlatego na przykładzie handlowca wyjaśnię, jak działa. Automatyzacja ułatwia dbanie o klientów i nawiązywanie z nimi relacji.

Handlowiec po kontakcie z klientem ustawia przypomnienie, żeby po tygodniu odezwać się do klienta.

Jeśli jego wiadomość pozostaje bez odpowiedzi, wysyła kolejną po 3 dniach.

Następnie, jeśli klient wciąż się nie odzywa, po 3 dniach system CRM przypomina o konieczności wykonania telefonu do klienta.

Jeśli klient podczas rozmowy telefonicznej prosi o kontakt w konkretnym dniu, o konkretnej godzinie – wpisujemy dane do CRM-u. System przypomni nam o kontakcie w odpowiednim czasie.

Bardzo wygodne jest to, że cała historia kontaktu z klientem jest w jednym miejscu. Kiedy używamy wyłącznie skrzynki mailowej i telefonu, bardzo łatwo o bałagan i zapominanie o kontakcie.

Jeśli będziesz wprowadzał wiadomości czy notatki z rozmów telefonicznych do systemu CRM, utrzymasz porządek i będziesz mógł szybko prześledzić historię klienta. Dzięki temu oszczędzasz swój czas.



Jeśli zainteresował Cię temat automatyzacji w systemie CRM, zachęcam Cię, żebyś przetestował taki system w praktyce. Napisz do nas i wypróbuj wersję demo.

Zobacz Demo

© 2019 crmeventowy.pl - KODERiUM

Demo | Kontakt | Polityka Prywatności | Blog


Jaki wybrać system CRM dla agencji eventowej?
Jak zacząć wdrażać system CRM w agencji eventowej?
Co można zautomatyzować w firmie dzięki systemowi CRM?